Sahabat

Friday, July 17, 2009

Siasatan Polis kat Bangunan SPRM Selangor

Setibanya gua di tempat kejadian, Plaza Masalam sesak teruk. Nasib baik gua berjaya dapat parking port cantik tiada gangguan hasil dari pengalaman gua pernah bekerja di kompleks ini selama 2 tahun pada satu masa dahulu.

Gua terus menangkap gambar bukti yang Pejabat SPRM berada di tingkat 14.

Tingkat 14, yang ada lampu menyala kat atas tu. Mayat ditemui di bawah. Gua diberitahu oleh suara suara angin yang mayat masih berada di tempat kejadian. Dan ahli keluarga serta pemimpin pemimpin pakatan masih tidak dibenarkan masuk untuk melihat.

Geng geng forensik yang gua perati tak macam CSI langsung. Sembang sembang, sengih, sembang sembang, sengih, kejap hilang, kejap muncul. Gua syak diorang curi curi hisap rokok.

Drivernya mula mula pandang kerek dekat gua buat gaya macam nak tangkap. Tapi gua selamba 'tangkap' gambar dia dulu. Lepas tu dia blah. Mungkin pergi mengadu pada pihak atasan.

Lilin yang dipasang secara sukarela oleh orang ramai yang hadir.

Gua tak tolong susun lilin. Tapi gua tolong nyalakan balik lilin yang padam ditiup angin.

Ahli keluarga mendiang dikerumuni wartawan bebas dan orang ramai. Tapi gua tak dengar apa sebab suasana bising dengan bunyi ringtone yang bukan bukan dan suara orang bersembang di sekeliling. Gua lepak luar balik tenangkan fikiran.

Gua dapat feel yang raya dah makin dekat masa snap gambar nih. Haih.

Ya, gua datang pun sebab nak tau kenapa.

Ketibaan Menteri Besar Selangor. Gua tak dengar apa dia cakap sebab slow sangat. Sponsor la speaker time macam ni.

Lexus yang pernah dijadikan isu oleh si lanun Khir Toyo satu ketika dahulu.

Polis buat muka anj!&*% macam biasa biasa. Tapi selamba gua pegi depan tangkap gambar.

MACC = SPRM = Umno = Pembunuh

Teoh Beng Hock. Damailah.

Suasana muram ketika balik. Tapi masih ramai yang belum mahu bersurai kerana mereka dahagakan jawapan dari pihak yang bertanggungjawab.

http://semutmalaysia.blogspot.com/2009/07/gua-di-sprm-plaza-masalam-seksyen-9.html

Adakah ini satu lg konspirasi? ataupun hanya kebetulan?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails