Sahabat

Wednesday, April 15, 2009



MEMANG SAH MAHATHIR PENASIHAT NAJIB JIKA JAMBATAN BENGKOK HIDUP SEMULA

Apa dah jadi dengan projek bilion ringgit ini? Semalam Dewan Peniagaan Melayu Malaysia mencadangkan agar kerajaan meneruskan semula pembinaan Jambatan Bengkok yang dibatalkan pembinaannya semasa era Pak Lah menjadi Perdana Menteri.
Pembatalan ini merupakan salah satu punca utama kenapa Tun Dr Mahathir menyelar dan menyesali melantik Pak lah sebagai PM. Ini kerana pembinaan jambatan ini merupakan idea, gagasan dan 'perjuangan' Dr. Mahathir.
Apakah dengan terpilihnya Dato' Seri Najib sebagai PM maka pembinaan Jambatan Bengkok ini akan diteruskan? Ini tidak mustahil sebagai menghargai 'jasa dan sumbangan' Dr. Mahathir yang banyak juga membantu sehingga Najib terlantik sebagai PM.
Apa perlu lagi jambatan bengkok ini? Lebih 200 juta duit rakyat telah lebur di tengah Tambak Johor ini kepada pemaju dan kontraktor awal projek ini akibat pembatalan perjanjian projek berkenaan. Walaupun tidak ada sebatang pun tiang jambatan yang terpacang di Tambak Johor ini.
Apakah Najib akan meneruskan pembinaan Jambatan Bengkok ini untuk meraih sokongan dan populariti rakyat serta untuk terus mendapat 'mandat' dan 'kepercayaan' Dr. Mahathir? Saya melihat hasrat pembinaan Jambatan Bangkok ini bakal menjadi kenyataan tidak lama lagi. Kita nantikan saja berapa pula kos baru jambatan ini dan apa pula halangan yang bakal wujud ekoran perjanjian-perjanjian terdahulu dengan negara jiran Singapura yang tidak didedahkan oleh kerajaan yang bakal mengheret sekali lagi Malaysia ke Mahkamah Keadilan Antarabangsa di The Haque Belanda setelah berputih mata terlepas Pulau Batu Putih kepada Singapura.

http://pascawanganbukitsentosa2.blogspot.com/2009/04/memang-sah-mahathir-penasihat-najib.html

0 comments:

Related Posts with Thumbnails