Sahabat

Friday, September 11, 2009

Be End Bakal Berkubur.....

Samy persoal berita Dr M sokong Subra

Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu mempersoalkan motif calon timbalan presiden Datuk S Subramaniam mendapatkan bantuan pemimpin parti politik lain berkempen untuknya.

Katanya, Subramaniam telah mengaibkan MIC dengan mendapatkan bantuan mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Menyifatkan tindakannya sebagai "sengaja membawa masuk campur tangan luar", Samy Vellu berkata, banyak cawangan dan bahagian MIC menghubunginya untuk menyuarakan rasa marah mereka terhadap tindakan Subramaniam itu.

Presiden MIC itu mengulas laporan muka depan Makkal Osai, akhbar Tamil yang dikaitkan dengan Subramaniam, menyiarkan wawancara dengan Dr Mahathir sebagai berita muka depan di mana mantan perdana menteri itu memuji Subramaniam sebagai seorang pemimpn yang baik, dan mengkritik kepimpinan Samy Vellu.

Antara lain, Dr Mahathir dilaporkan berkata, kerana marahkan Samy Vellu, masyarakat India mengundi pembangkang dalam pilihan raya umum lalu.

http://www.malaysiakini.com/news/112604


Krisis MCA lahirkan parti baru

Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat sebelum ini mendakwa penyokong Datuk Seri Chua Soi Lek, sedang bersedia untuk menubuhkan sebuah parti politik baru yang dikenali sebagai 'Parti Cinta Malaysia' selepas gagal untuk mengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi membatalkan pemecatan Chua dari parti itu dan jawatan timbalan presiden.

Ibrahim Yaakub dari pejabat Pendaftar Pertubuhan (ROS) PUlau Pinang hari ini mengesahkan kepada Malaysiakini bahawa parti itu telah didaftarkan tiga bulan lalu.

Semakan dengan pejabat pendaftar pertubuhan di Seberang Perai mendapati Parti Cinta Malaysia (PCM) - sebuah parti pelbagai kaum - didaftarkan di Pulau Pinang pada 6 Ogos lalu.

Sijil pendaftarannya menunjukkan alamatnya di Chai Leng Park, Perai bersama senarai penuh ahli jawatankuasanya.

Presiden pertama parti baru itu ialah Tang Weng Chew,38, seorang pengarah sebuah syarikat bekalan makanan, bersama dengan Loo Kien Seang dan Lim Kim Chu masing-masing sebagai setiausaha dan bendahari.

http://www.malaysiakini.com/news/112618


kalau kita sorot kembali dalam Barisan Nasional, bermula dengan Najib diambil alih oleh Pak Lah... dengan krisis dalam UMNO...ia berlarutan kepada PPP, dan sekarang MIC dan MCA dah semakin rapuh...khakhakhakhak.......UMNO Be End menguarkan bahawa PR tidak kukuh dengan PAS,PKR dan DAP tetapi hakikatnya sebalik yang berlaku, adakah ini tanda2 kemusnahan Be End....kahkahakhkahkh

0 comments:

Related Posts with Thumbnails